Hrvatski izvoz maslinovog ulja, vina i meda porastao je 12% u 2025. godini. Otkrivamo gdje se najviše izvozi i zašto su domaći proizvodi sve traženiji.
Ključne riječi (SEO): hrvatski izvoz, poljoprivredni proizvodi, maslinovo ulje, hrvatsko vino, hrvatski med, gospodarstvo Hrvatska, rast izvoza, domaći proizvodi
Hrvatski izvoz poljoprivrednih proizvoda porastao 12% u 2025. godini
Prema najnovijim podacima Ministarstva poljoprivrede i Hrvatske gospodarske komore, hrvatski izvoz poljoprivrednih proizvoda u prvom kvartalu 2025. godine porastao je za 12% u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Glavni izvozni aduti Hrvatske su maslinovo ulje, vino i med, koji sve češće završavaju na policama i stolovima u Europskoj uniji i izvan nje.
Maslinovo ulje: Hrvatski zeleni zlato traženo u Italiji, Njemačkoj i Japanu
Maslinici duž hrvatske obale i otoka godišnje proizvedu više od 1.500 tona maslinovog ulja. Najveći dio izvozi se u zemlje poput Italije, Njemačke i Austrije, dok je interes rastućih tržišta poput SAD-a i Japana sve veći. Potrošači cijene ekstra djevičansko maslinovo ulje s oznakom izvornosti i vrhunskom aromom koja dolazi iz Istre i Dalmacije.
Hrvatska vina: Plavac mali, graševina i teran osvajaju Europu
Hrvatska vina iz godine u godinu potvrđuju svoju kvalitetu. Autohtone sorte poput plavca malog, graševine, pošipa i terana izvoze se u Belgiju, Švedsku, Nizozemsku i čak u Ujedinjeno Kraljevstvo. Vinarije ulažu u modernizaciju proizvodnje, a država najavljuje dodatne poticaje za izvoz i promociju na sajmovima poput ProWeina i VinItalyja.
Med iz Hrvatske: Prirodni proizvod koji postaje luksuz u svijetu
Hrvatski kaduljin i bagremov med postaju hit na tržištima Švicarske, Francuske i Kanade. Zahvaljujući netaknutoj prirodi i tradicionalnim metodama pčelarenja, cijena kilograma hrvatskog meda doseže i 20 eura. Hrvatski pčelari ističu kako bi dodatna ulaganja u brendiranje i pakiranje mogla još više povećati konkurentnost.
Hrvatski proizvodi imaju veliki izvozni potencijal
Rast izvoza pokazuje da su hrvatski poljoprivredni proizvodi prepoznati po kvaliteti, autentičnosti i održivosti. Uz daljnje ulaganje u marketing, digitalnu prodaju i inovacije, Hrvatska može postati prepoznatljiva destinacija ne samo za turiste, već i za globalno tržište hrane.